Șeful Renault a dat verdictul pentru Dacia: momentul istoric de la Mioveni, ținut la secret

de: Andrei Simion
31 07. 2020

De la 1 iulie, Renault are un nou director executiv: Luca de Meo. Recent, acesta a venit în secret la Dacia și-a vizitat mai multe centre ale producătorului local. Directorul Renault a vorbit și despre ce înseamnă compania aceasta pentru grup.

Luca de Meo a devenit CEO Renault pe 1 iulie. Surpriza mai mare e că recent a fost în România, în vizită la Dacia, ceea ce-a reprezentat și prima lui vizită internațională. Totul a durat două zile și compania n-a comunicat în vreun fel vizita.

Actualul CEO Renault a vizitat uzina de la Mioveni, centrul tehnic de la Titu, dar și clădirea de birouri Renault Business Connected din București, conform AutoMarket. Acesta a plecat din România cu o impresie pozitivă, care ar putea duce la transformarea Dacia pe termen lung.

„Privită din interior, Dacia arată și mai mult ca un miracol. Nimeni din industria auto nu poate face atât de mulți bani la acest nivel al pieței. Este momentul potrivit pentru Dacia să înflorească ca un brand de sine-stătător.”
Luca de Meo

În prezent, Dacia are succes în Europa cu Sandero și Duster. Totodată, pregătește cea mai mare transformare pentru mașinile sale, cu noua platformă CMF-B pe care Renault a folosit-o pe Clio.

La ce te poți aștepta de la Dacia pe termen lung?

Nicolas Maure, vicepreședinte senior Renault și președinte al diviziei pentru Eurasia, a vorbit și el despre ce înseamnă Dacia.

„Lucruri uimitoare au fost realizate pentru a susține activitățile din toate locațiile și pentru a continua proiectele noastre în această perioadă de pandemie. A zecea aniversare a lui Duster, pe care am putut să o sărbătorim împreună la Mioveni, este o dovadă îndrăzneață a talentelor angajate în succesul Dacia și a experienței noastre puternice în industria auto din România. Multumesc tuturor echipelor pentru angajamentul și pasiunea lor!”
Nicolas Maure

Acum urmează că Dacia să lanseze Sandero 3, deja surprins pe străzile din România, dar și primul model electric: Spring. Totuși, aceste vești sunt așteptate pe un fond tensionat. Renault a anunțat o pierdere uriașă – de peste 7 miliarde de euro în primele șase luni ale anului, din care doar două miliarde de euro reprezintă pierderi din activități operaționale. Totuși, nu producătorul local trage în jos avansul, ci Nissan.